Search
Close this search box.
Zulte Waregem

Twitternaam op voetbalbroekjes

Spelers van de Belgische voetbalclub Zulte-Waregem zullen per komend seizoen met hun eigen twitteraccount op de broekjes spelen. Volgens de Vlaamse club zijn dit soort gepersonaliseerde broekjes een wereldprimeur in de voetballerij.

Het idee komt van geldschieter Renson van Zulte-Waregem, die dit jaar ook wielerploeg Omega Pharma-Quick-Step sponsort. De Tourploeg rijdt al een jaar met de twitteradressen van de renners op de wielershirts.

Zulte Waregem-woordvoerder Cedric Tack zegt in Knack Magazine: “Bij Omega Pharma-Quick-Step hebben we al veel acties met social media opgezet. Hetzelfde willen we nu doen bij Zulte Waregem. Zo kunnen we interactie tussen spelers, supporters en sponsors creëren. En natuurlijk ook onze naambekendheid vergroten, want tweets van spelers en de club is een nieuw communicatiekanaal.”

“Elke speler krijgt een twitteraccount, al zullen we hen niet verplichten om elke dag een tweet de wereld in te sturen”, vult Cedric Tack aan. “Sowieso zijn wel al een vijftiental spelers vertrouwd met het medium. Hun accounts worden door heel wat fans gevolgd.”

ook interessant

We zetten de vriendinnen van de nieuwe Formule 1-coureurs op een rij: Oscar Piastri, Nyck de Vries, Nico...
Daniëlle van de Donk is weer gelukkig in de liefde, na een jarenlange relatie met Arsenal-ploeggenoot Beth Mead....

België verloor vrijdagavond vrij kansloos van Wales en vloog daardoor in de kwartfinale uit het EK in Frankrijk. Twee...

Het geslacht Sneijder is sinds oktober een nieuw familielid rijker en dat hebben we geweten: Wesley en Yolanthe...

Zoals bekend won Bauke Mollema gisteren op magistrale wijze de 15e etappe van de Tour de France. Ook...

Robin van Persie deelde vanmiddag een jeugdfoto met zijn volgers op Instagram. We zien de sterspits als jongeling...