Search
Close this search box.
Zulte Waregem

Twitternaam op voetbalbroekjes

Spelers van de Belgische voetbalclub Zulte-Waregem zullen per komend seizoen met hun eigen twitteraccount op de broekjes spelen. Volgens de Vlaamse club zijn dit soort gepersonaliseerde broekjes een wereldprimeur in de voetballerij.

Het idee komt van geldschieter Renson van Zulte-Waregem, die dit jaar ook wielerploeg Omega Pharma-Quick-Step sponsort. De Tourploeg rijdt al een jaar met de twitteradressen van de renners op de wielershirts.

Zulte Waregem-woordvoerder Cedric Tack zegt in Knack Magazine: “Bij Omega Pharma-Quick-Step hebben we al veel acties met social media opgezet. Hetzelfde willen we nu doen bij Zulte Waregem. Zo kunnen we interactie tussen spelers, supporters en sponsors creëren. En natuurlijk ook onze naambekendheid vergroten, want tweets van spelers en de club is een nieuw communicatiekanaal.”

“Elke speler krijgt een twitteraccount, al zullen we hen niet verplichten om elke dag een tweet de wereld in te sturen”, vult Cedric Tack aan. “Sowieso zijn wel al een vijftiental spelers vertrouwd met het medium. Hun accounts worden door heel wat fans gevolgd.”

ook interessant

Enkele jaren terug ging voetballegende Maradona nog bijna de pijp uit door zijn iets te wilde levensstijl, maar...

De volgende generatie schaatsbeauty's dient zich aan. Met Pien Hersman als boegbeeld! De grote vraag: heeft Pien Hersman...

De discussie over wie de beste voetballer ter wereld is, Lionel Messi of Cristiano Ronaldo, is altijd een...

Cristiano Ronaldo heeft in een persoonlijke videoboodschap al zijn fans bedankt voor hun onvoorwaardelijke steun. Ronaldo vond het...

Op mooie wijze wist Daniel Alvés gisteren te reageren op een banaanincident bij Villarreal. Voor Neymar jr. een...

Cristiano Ronaldo heeft graag alle touwtjes in handen. Zelfs voor de wedstrijd! Wanneer verdediger Bruno Alves een passage...