Search
Close this search box.
Bernabeu

Coca Cola biedt 80 miljoen per jaar voor stadionnaam

Coca Cola wil 80 miljoen euro per jaar uitgeven om de naam van het stadion van Real Madrid te kopen. Daarmee overtreft de multinational Microsoft, dat eerder 50 miljoen wilde betalen om zijn naam aan Estadio Santiago Bernabéu te verbinden.

Dat schrijft de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo. De naam van oud-speler, -trainer en -directeur Bernabeu zal sowieso aan het stadion verbonden blijven. De nieuwe naam zal dus iets dergelijks als ‘Estadio Coca Cola Bernabeu’ worden.

Real Madrid is niet de enige club die de naam van zijn stadion aan de commercie verkoopt. Zo speelt Arsenal in het Emirates Stadion, Manchester City in het Etihad Stadion en Bayern München in de Allianz Arena. Ook in Nederland hebben bedrijven de stadionnamen van eredivisieclubs ‘gekocht’.

ook interessant

Je hebt bizarre shirts en je hebt heel bizarre shirts, maar dit tenue van de Spaanse club CD Pinzón...

We weten al langer dat China de ideale bestemming is voor voetballers om hun pensioen veilig te stellen....

We weten allemaal dat hij een geweldige voetballer is en hij laat het ook regelmatig zien in het...

Ruud Gullit wilde graag bondscoach worden. Dat geeft de oud-voetballer toe aan Helden Magazine. De trainerscarrière van Gullit...

Wat waren ze blij, de Manchester United-fans, toen Patrice Evra tegen Bayern München de 1-0 binnenschoot. Supporters van...

Alsof de forse nederlaag tegen zijn voormalig werkgever van gisterenmiddag nog niet erg genoeg was heeft Wayne Rooney...