Search
Close this search box.
Bernabeu

Coca Cola biedt 80 miljoen per jaar voor stadionnaam

Coca Cola wil 80 miljoen euro per jaar uitgeven om de naam van het stadion van Real Madrid te kopen. Daarmee overtreft de multinational Microsoft, dat eerder 50 miljoen wilde betalen om zijn naam aan Estadio Santiago Bernabéu te verbinden.

Dat schrijft de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo. De naam van oud-speler, -trainer en -directeur Bernabeu zal sowieso aan het stadion verbonden blijven. De nieuwe naam zal dus iets dergelijks als ‘Estadio Coca Cola Bernabeu’ worden.

Real Madrid is niet de enige club die de naam van zijn stadion aan de commercie verkoopt. Zo speelt Arsenal in het Emirates Stadion, Manchester City in het Etihad Stadion en Bayern München in de Allianz Arena. Ook in Nederland hebben bedrijven de stadionnamen van eredivisieclubs ‘gekocht’.

ook interessant

Gisteren meldde het AD dat er bijna een akkoord is tussen Ajax en Benfica over de verhuur van...

De stormachtige ontwikkelingen rondom Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, maar ook Virgil van Dijk hebben het Nederlands...

Rafael van der Vaart stond ooit bekend om zijn uitzonderlijke voetbalkwaliteiten, maar dat lijkt inmiddels eeuwen geleden. De...

We besteedden al even aandacht aan dit indrukwekkende eerbetoon aan Johan Cruijff, voorafgaand aan de El Clasico. Helaas...

Ryan Giggs staat voor de taak om Manchester in de komende vier wedstrijden naar Europees voetbal te leiden....

Ja ja, het is weer eens KOUD in Nederland. Tijd om wat mythes over de vrieskou uit de...