Search
Close this search box.
Neymar met een banaan en zijn zoontje op Instagram.

Bananen eten is marketingstunt

Het leek zo spontaan: alle voetballers die afgelopen week met een banaan op de foto gingen tegen rasicme. Het leek een gevolg van de actie van Barcelona-speler Dani Alves, die deze week een op het veld gegooide banaan opat.

Alle bananenselfies van voetballers zijn voor een deel echter gewoon met voorbedachte rade gemaakt, weet De Telegraaf. Het gaat wel degelijk om een actie tegen racisme, maar dan een gerichte campagne met Neymar in de hoofdrol. Die campagne is bedacht door een Braziliaans reclamebureau.

“De foto en hashtag waren ons idee”, vertelt de directeur van het reclamebureau. “De campagne was klaar; we wachtten alleen nog op het geschikte moment om te starten. Alves heeft ons dat gegeven.”

Dat lijkt aannemelijk, aangezien Neymar de eerste was die met een ‘bananenselfie’ kwam.

Maar was de actie van Alves dan wel spontaan? De Braziliaan zat namelijk ook in het complot. Zelf zegt hij van wel: “Mijn actie was wel spontaan. Het gebeurt spelers zo vaak, ook Neymar. Ik at de banaan op zonder daarbij na te denken.”

ook interessant

Het is kennelijk weer die tijd van het jaar, want we struikelen over het ene na het andere...

Hoewel de arrogantie van José Mourinho soms wel heel extreme vormen aanneemt, zul je je nooit vervelen bij...

Christian Eriksen vertrok afgelopen zomer bij Ajax, maar de Deen heeft nog altijd warme gevoelens voor zijn club....

Het was weer een chaotische aflevering van Voetbal International gisteravond. Dat kwam niet zozeer door de heren aan...

Het was op zijn zachtst gezegd wonderlijk dat enkele Kroatië-fans het gisteren nodig vonden het veld te bekogelen...

Yo mag dan zwanger zijn, dat belet haar niet om zich in uitdagende kledij aan de wereld te...