Search
Close this search box.
Neymar met een banaan en zijn zoontje op Instagram.

Bananen eten is marketingstunt

Het leek zo spontaan: alle voetballers die afgelopen week met een banaan op de foto gingen tegen rasicme. Het leek een gevolg van de actie van Barcelona-speler Dani Alves, die deze week een op het veld gegooide banaan opat.

Alle bananenselfies van voetballers zijn voor een deel echter gewoon met voorbedachte rade gemaakt, weet De Telegraaf. Het gaat wel degelijk om een actie tegen racisme, maar dan een gerichte campagne met Neymar in de hoofdrol. Die campagne is bedacht door een Braziliaans reclamebureau.

“De foto en hashtag waren ons idee”, vertelt de directeur van het reclamebureau. “De campagne was klaar; we wachtten alleen nog op het geschikte moment om te starten. Alves heeft ons dat gegeven.”

Dat lijkt aannemelijk, aangezien Neymar de eerste was die met een ‘bananenselfie’ kwam.

Maar was de actie van Alves dan wel spontaan? De Braziliaan zat namelijk ook in het complot. Zelf zegt hij van wel: “Mijn actie was wel spontaan. Het gebeurt spelers zo vaak, ook Neymar. Ik at de banaan op zonder daarbij na te denken.”

ook interessant

Stijn Schaars heeft een zware operatie achter de rug. PSV meldt dat de middenvelder minstens een halfjaar moet...

Zilver op het WK Atletiek op de 100 meter was al mooi, maar op de 200 meter heeft Dafne...

Misschien moet je je drie keer bedenken voor je iets uitvreet in Amsterdam. Je kan namelijk kans lopen...

Hoeveel goede voetballers uit Sneek ken jij? Nou, er is in ieder geval Michel Vlap. De 21-jarige Fries...

Als het aan de achterban van Feyenoord ligt, probeert technisch directeur Martin Van Geel de komende weken proberen...

Peter R. de Vries is naast misdaadverslaggever en betweter ook nog spelersmakelaar. We horen alleen bar weinig over...